ترویج کشت گیاهان دارویی با هدف اشتغالزایی

اشتغالزایی پایدار از طریق کشت گیاهان دارویی

خیریه بارقه نور با هدف اشتغالزایی پایدار در مناطق روستایی، ترویج کشت گیاهان دارویی در سه منطقه دیشموک، راک و لوداب را آغاز کرده است.

در این راستا، از روز 30 شهریور 1401 کشت گیاه بابونه در دیشموک (در زمینی به مساحت 3000 متر مربع) و در لوداب (حدوداً 20000 متر مربع) آغاز شده است. همچنین از 9 آبان 1401 در دیشموک نشاء گیاه سنبل الطیب به مساحت 2500 متر کشت شده است. علاوه بر این، در منطقه راک با هدف کشت 30000 متر مربع گیاه بادرنجبویه به‌صورت خزانه‌کاری گیاه انجام گرفته است.

ترویج کشت گیاهان دارویی در مناطق روستایی از طریق آموزش روش صحیح کاشت، داشت و برداشت، خرید تضمینی محصول از روستاییان و راه‌اندازی باغ گیاه‌شناسی در استان کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌های خیریه بارقه نور جهت اشتغالزایی پایدار در این استان است.

مطلب پیشنهادی:  کتاب درسی به دست دانش‌آموزان نیازمند رسید

2 مورد در “ترویج کشت گیاهان دارویی با هدف اشتغالزایی

  1. سلام، در مورد کشت درخت های مقاوم و مناسب در مناطق مختلف هم فعالیت می کنید؟ مثل سنجد که کم آب بر هم هست یا توت یا عناب که هم در مناطق خشک رشد خوبی داره و هم در مناطق سرد و پر آب

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از راهنمایی شما. در حال حاضر خیر. ما در حال حاضر با توجه به اقلیم منطقه کشت گیاهانی رو آموزش میدیم که برای خرید تضمینی از کشاورز بازارش رو از قبل پیدا کرده باشیم.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما جایی منتشر نخواهد شد:) |