ده نکته بازاریابی مهم که برای شروع هر کسب و کاری باید بدانید

دنیای امروز دنیای ارتباطات است و با وجود نقش پررنگ شبکه‌های اجتماعی در زندگی همگی ما، بیراه نیست اگر بازاریابی دیجیتال را یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های یک کسب و کار تلقی کنیم. بنابراین، لازم است پیش از شروع هر کاری با مفهوم بازاریابی یا مارکتینگ آشنایی داشته باشیم و با توجه به نوع کسب و کار خود شیوه های بازاریابی مناسب را برای توسعه کسب و کار و فروش محصولات و خدمات به کار ببریم.

در این مقاله با ده نکته بازاریابی مهم آشنا خواهیم شد که به کسب و کارها و مشاغل کوچک کمک می‌کند با دید روشنتری وارد یک مسیر شغلی جدید بشوند و مشاغل بزرگتر را در مسیر توسعه کسب و کار خود قرار می‌دهند.

عکس بازاریابی
مشتریان شما چه کسانی هستند؟ آنها را جذب خود کنید!

1. بازار هدف را پیدا کنید

وقتی می‌خواهید یک برند جدید ایجاد کنید، باید بفهمید که در حال حاضر بازار چه چیزهایی عرضه می‌کند. اگر قرار است وارد رقابت شوید، این رقابت از کجا می‌آید؟ آیا مشتریان مسائل و نیازهایی دارند که هیچ شرکتی پاسخگویش نیست؟ پیش از آن که وقت و انرژی خود را صرف کارزارهای بازاریابی بزرگ کنید، بازار هدف خود و نیازهایش را دریابید.

2. تیپ شخصیتی مشتریان خود را بیابید

پس از یافتن بازار هدف خود، یک گام جلوتر بروید و تیپ شخصیتی دقیق آن دسته از افرادی را مشخص کنید که به‌عنوان بدنه اصلی مشتریان خود می‌بینید. بررسی کنید که محدوده سنی، جنسیت، علایق و سایر خصیصه‌های آنها چیست. وقتی شخصیت خریدار خود را بدانید، بهتر می‌توانید به آنها نزدیک شوید.

عکس بازاریابی
همیشه نسبت به قیمت‌های رقیب‌هایتان آگاه باشید!

3. در مورد قیمت‌ها تحقیق کنید

تحقیق در مورد قیمت‌ها به شرکت یا کسب و کار شما کمک می‌کند که قیمت قابل قبولی برای محصولات جدید تعیین کند. با بیرون کشیدن قیمت‌ها از بازار فعلی، می‌توانید استراتژی کسب و کار خودتان را تعیین کنید.

مطلب پیشنهادی:  مروری بر عملکرد خیریه بارقه در سال 1402 / فیلم

4. محتوای باارزش تولید کنید

صاحبان مشاغل جدید ممکن است بازاریابی را همان تعداد کلیک روی تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات تلویزیونی در نظر بگیرند، اما شما می‌توانید با بازاریابی محتوا در وبسایت‌تان ترافیک ارگانیک جذب کنید. برندهایی که به تولید محتوا از طریق بلاگینگ، ولاگینگ یا پادکست مشغول می‌شوند می‌توانند زمینه‌ی مشترکین یا دنبال‌کننده‌های خودشان را شکل بدهند. سپس، وقتی زمانش فرا برسد، بخشی از این مشترکین یا دنبال‌کننده‌ها می‌توانند به مشتری واقعی تبدیل شوند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی بازاریابی اینستاگرام
اهمیت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید!

5. در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

پست‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به شکلی شخصی‌تر و صمیمی‌تر از یک بنر تبلیغاتی آنلاین با مشتری ارتباط برقرار کنند. وقتی محتوایی برای شبکه‌های اجتماعی تولید می‌کنید، شاید متوجه شوید که از این طریق می‌توانید اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید، کاری که شاید از طرق دیگر بازاریابی اینترنتی ممکن نباشد.

6. شبکه ارتباطی خود را تا جای ممکن گسترش دهید

صاحبان استارتاپ برای اطلاع رسانی در مورد کسب و کار جدید خود، باید خودشان را در معرض دید قرار بدهند. این می‌تواند به معنای شرکت در وبینارها، همکاری و تبلیغات مشترک با سایر کسب و کارها، یا حضور در رویدادها برای معرفی خودتان و تعریف از شرکت جدیدتان باشد.

عکس سمینار عکس پرزنت
تا جای ممکن خودتان را به دیگران معرفی کنید!

7. از ابزارهای بازاریابی استفاده کنید

نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری می‌توانند به شما کمک کنند که آمار فروش، نرخ باز شدن ایمیل، درخواست‌های خدمات مشتری و بسیاری دیگر از سازوکارها را پایش کنید. صاحبان مشاغل کوچک با این نرم افزارهای CRM می‌توانند عملکرد خود را در بازاریابی گسترش دهند.

8. کسب و کار خود را برای گوشی های هوشمند بهینه کنید

کارآفرینان می‌دانند که تجارت الکترونیکی امروز غالباً در گوشی های هوشمند جریان دارد، چه از طریق مرورگرهای اینترنتی یا اپلیکیشن‌ها. اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی دیجیتال شما برای کسانی که اکثراً از طریق گوشی به اینترنت متصل می‌شوند مناسب باشد. در بسیاری از مواقع، پلتفرم‌های دیجیتال این کار را برای شما انجام می‌دهند. وبسایت شما باید در گوشی موبایل خوب و سریع بارگذاری شود، بخصوص اگر وبسایت شما تنها راه تجارت شماست.

بازاریابی دیجیتال بازاریابی موبایل
برای مشتریان‌تان در گوشی های هوشمند تجربه زیبایی ایجاد کنید!

9. تعریف دهان به دهان مشتریان را دست کم نگیرید

به بازاریابی دهان به دهان اهمیت بدهید. اکثر مشتریان به توصیه‌هایی که از دوستان یا خانواده خود می‌شنوند بیشتر از هر نوع بازاریابی دیگری اعتماد می‌کنند. برای این که محصولات یا خدمات شما به‌شکلی طبیعی دهان به دهان بچرخند، باید اولویت خود را روی کیفیت تجربه مشتری قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  مزایا و معایب صبح کاری و شب کاری چیست؟

10. نتایج کار خود را ارزیابی کنید و از اصلاح شدن و تغییر نترسید

هر چند وقت یک بار با تیم بازاریابی خود جمع شوید تا آمار فروش، رشد دنبال‌کننده‌ها، و سایر اعداد و ارقام را مورد بازبینی قرار دهید. سپس، برای دستیابی به گستره بزرگتری از مشتریان، هدف گذاری مجدد کنید. این بدان معناست که ایجاد کمپین بازاریابی صرفاً شروع کار است. تا وقتی صاحب کسب و کار هستید، باید به ارزیابی و اصلاح بازاریابی خود ادامه دهید!

همچنین ببینید:

کارآفرینی چیست و به چه کسی کارآفرین می‌گوییم؟ معرفی انواع کارآفرینی

ایده های کارآفرینی اجتماعی؛ معرفی 10 ایده کارآفرینی کاربردی

منبع

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما جایی منتشر نخواهد شد:) |